آرتروز شانه

خطر ابتلا به آرتروز شانه با درد و محدودیت های فیزیکی شما با سن افزایش می یابد. اما یک آسیب می تواند به آرتروز شانه منجر شود حتی در جوانان. در اینجا اطلاعاتی درباره علل و درمان برای آرتروز شانه بیان می گردد.

آرتروز شانه

آرتروز شانهآرتروز شانه

آرتروز چیست؟

آرتروز زمانی رخ می دهد که غضروف پبین مفصل از بین برود. این باعث می شود تورم، درد در زمانی که انتهای دو استخوان با هم برخورد پیدا می کنند ایجاد شود.

شانه از دو مفاصل، مفصل آکرومیوکلاویکولار (AC) و مفصل گلنوهومرال تشکیل شده است. مفصل AC نقطه ای است که نوک تیغه شانه است را ملاقات می کند. جفت گلنوهومرر نقطه ای است که بالای استخوان بازو و یا بافت استخوانی بر روی تیغه شانه یا لگن قرار می گیرد. آرتروز بیشتر در مفصل AC یافت می شود.

آرتروز اغلب در افراد بالای ۵۰ سال رخ می دهد. در افراد جوان، آرتروز می تواند منجر به آسیب یا تروما مانند شانه شکسته یا جابجایی شود. این به عنوان آرتریت پس از جراحی شناخته شده است. آرتروز نیز ممکن است ارثی باشد.

علائم آرتروز مفصل شانه چیست؟

همانند بسیاری از انواع استئوآرتریت، درد یک علامت کلیدی است. یک فرد مبتلا به آرتریت شانه ممکن است در هنگام حرکت شانه و بعد از حرکت شانه درد داشته باشد. فرد حتی می تواند در هنگام خواب نیز درد داشته باشد.

علامت دیگری ممکن است یک محدودیتی از حرکت باشد. این محدودیت زمانی دیده می شود که شما سعی می کنید دست خود را حرکت دهید. همچنین ممکن است آشکار باشد اگر کسی دست خود را به حرکت درآورد تا محدوده حرکت را کنترل کند. حرکت شانه نیز ممکن است یک صدای کیبرد یا خراش ایجاد کند.

چگونه آرتروز شانه تشخیص داده شود؟

برای تشخیص آرتروز شانه، پزشک یک معاینه پزشکی را انجام می دهد و یک معاینه فیزیکی برای ارزیابی درد، حساسیت و از دست دادن حرکت و جستجوی علائم دیگر در بافت های اطراف انجام می دهد.

آزمایشاتی که ممکن است جهت تشخیص آرتروز شانه انجام شود عبارتند از:

آزمایش خون، به طور عمده برای آرتریت روماتوئید، اما همچنین برای حذف سایر بیماری ها

اسکن MRI

و…

چگونه آرتروز مفص شانه درمان می شود؟

اولین درمان آرتروز، از جمله آرتروز شانه، جراحی را شامل نمی شود. این درمانها عبارتند از:

استراحت مفصل شانه این می تواند به این معنا باشد که فرد مبتلا به آرتریت باید تغییراتی را در هنگام انجام فعالیت های زندگی روزمره انجام دهد. به عنوان مثال، فرد ممکن است لباسهایی را بپوشاند که به جای لباسهایی که در سر قرار می گیرند، جلو را جلو ببرند.

مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند آیوپروفن یا آسپیرین. این داروها،  التهاب و درد را کاهش می دهند. برای اطمینان از اینکه می توانید این داروها را با خیال راحت مصرف کنید، با پزشک خود مشورت کنید.

انجام فیزیوتراپی به عنوان تعیین شده توسط دکتر.

انجام تمرینات طیفی از حرکت. این تمرین ها به عنوان تلاش برای افزایش انعطاف پذیری استفاده می شود.

اگر درمان های غیر جراحی به طور موثری کار نکند، جراحی های موجود وجود دارد. همانند هر عمل جراحی، خطرات خاص و عوارض بالقوه مانند عفونت یا مشکلات بیهوشی وجود دارد. درمان جراحی عبارتند از:

تعویض مفصل شانه (آرتروپلاستی شانه). جایگزین کل شانه با مفصل مصنوعی معمولا برای درمان آرتریت مفصل گلنوهومرال انجام می شود.

آرتروسکوپی شانه که با دوربین و ابزار و کمترین میزان تهاجم نسبت به تعویض مفصل باعث از بین بردن درد می شوند.

1 + نه =