آرتروز چگونه تشخیص داده می شود؟

تشخیص آرتریت اولین گام برای درمان موفقیت آمیز است. برای تشخیص آرتریت، پزشک شما علائم شما را در نظر می گیرد، یک معاینه فیزیکی برای بررسی مفاصل متورم یا از دست دادن حرکت انجام می دهد، و برای تایید تشخیص از آزمایشات خون و اشعه ایکس استفاده می کند. اشعه ایکس و آزمایش خون نیز به تشخیص نوع آرتریت شما کمک می کند. به عنوان مثال، اغلب افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید دارای آنتی بادی هستند که به نام عوامل روماتوئید (RF) در خون آنها شناخته شده است، اگرچه RF در سایر اختلالات نیز وجود دارد.

آرتروز چگونه تشخیص داده می شود؟

اشعه ایکس برای تشخیص استئوآرتریت مورد استفاده قرار می گیرد، معمولا نشان دهنده از دست دادن غضروف، استخوان اسپور، و در موارد شدید، مالش استخوان در برابر استخوان است. گاهی اوقات آسپیراسیون مفصلی (با استفاده از یک سوزن برای رسم یک نمونه کوچک از مایع از مفصل برای آزمایش) برای جلوگیری از انواع دیگر آرتریت استفاده می شود. اگر پزشک شما به عنوان یک عارضه از سایر بیماری ها مریض را تشخیص دهد، آزمایش نمونه ای از مایع از مفصلی متداول معمولا تشخیص را تایید می کند و تعیین می کند که چگونه درمان می شود.

درمان آرتریت چگونه است؟

درمان آرتریت به طور کلی شامل استراحت، کار شغلی یا فیزیوتراپی، ورزش، دارو، و گاهی عمل جراحی برای صدمه به مفصل مفصلی است.

درمان استئوآرتریت به طور کلی می تواند به کاهش درد و سفتی کمک کند، اما بیماری ممکن است به پیشرفت ادامه دهد. همین امر در مورد آرتریت روماتوئید در گذشته صادق بود، اما درمان های جدیدتر برای آرتریت روماتوئید توانسته اند آهسته یا متوقف پیشرفت آرتروز آسیب ببینند.

درمان زانو درد با فیزیوتراپی

حفاظت از مفاصل شما بخش مهمی از درمان آرتریت است. با کمک یک درمانگر حرفه ای، می توانید روش های ساده تر برای انجام فعالیت های عادی خود را بیاموزید. یک درمانگر می تواند به شما آموزش دهد که چگونه:

اجتناب از موقعیت هایی که مفاصل شما را تحت فشار قرار می دهد

از قوی ترین مفاصل و عضلات خود استفاده کنید و در عین حال مفاصل ضعیف را تقویت نمایید.

برای محافظت از مفاصل خاص، از وسیله کمکی مانند زانو بند و … استفاده کنید.

استفاده ازواکرها شاید برای شما مناسب باشد.

سایر درمان های آرتروز

درمان آرتروز میزان آرتروز شما بستگی دارد. اهداف اصلی کاهش التهاب و بهبود عملکرد مفاصل آسیب دیده قبل از مشکلات جدی تر شدن است.

برای کاهش درد و التهاب آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت، پزشک احتمالا داروهای ضد التهابی تجویز می کند.

پزشک شما ممکن است تزریق مفصلی را توصیه کند تا درد و سفتی مفاصل آسیب دیده را کاهش دهد. بسته به فرد، نتایج محدوده از تسکین موقتی تا سرکوب طولانی مدت علائم است.

استفاده از تزریق اوزون و PRP برای درمان آرتروز یکی از روش های نیمه تهاجمی در این روش است.

انجام جراحی های کم تهاجمی برای برخی از مفاصل همچون آرتروسکوپی زانو و … نیز می تواند باعث کاهش برخی از مشکلات شما گردد.

تعویض مفصل زانو و یا سایر مفاصل آسیب دیده نیز آخرین گام درمانی به شمار می آید.

بیست + بیست =