آرتریت روماتوئید کمر

آرتریت روماتوئید در مردان حدود ۱۰ برابر بیشتر می باشد و اکثرا در بین اعضای یک خانواده رخ می دهد بدین معنا که یک بیماری ارثی است. این بیماری در مردان جوان به ویژه در آواخر جوانی یا در اوایل دهه سوم زندگی آغاز می شود. شروع آن با ناراحت کمر است، که به صورت خشکی یا درد مبهم و معمولا در صح عنوان می شود. در این مطلب به توضیح موارد زیر می پردازیم :

• آرتریت روماتوئید ستون فقرات چیست ؟
  • علائم بیماری آرتریت روماتوئید چیست ؟
  • تشخیص بیماری آرتریت روماتوئید چیست ؟
  • درمان این بیماری چگونه است ؟
آرتریت روماتوئید کمر

آرتریت روماتوئید ستون فقرات

متاسفانه اغلب واژه آرتریت به عنوان تشخیص علت کمردرد و درمان کمردرد اشتباها به طور مکرر یا غلط به کار می رود. در بین آرتریت های حاد التهابی از دسته رماتیسم ها شایع ترین آن ها روماتیسم اسپوندیلیت ماری اشترامپل می باشد. این بیماری، آرتریت روماتوئید فقرات است، به همین دلیل واژه اسپوندیلیت برای آن استفاده می شود. برای این بیماری، عنوان اسپوندیلیت آنکیلوازان نیز استفاده می شود. این واژن به معنای سخت و خشک شدن است که در بیماری التهابی فقرات منجر به حالتی شده که آن را فقرات خیرزانی می نامند.

علائم بیماری آرتریت روماتوئید

معمولا در ابتدای ناراحتی بیمار خفیف است و بیمار بیمار به پزشک مراجعه نمی کند. اما هرچه از بیماری م گذرد، شدت ، محدودیت و خشکی بیمار افزایش می یابد .

تشخیص بیماری آرتریت روماتوئید

با مشاهده مرد جوانی که در ابتدای صبح از خشکی مفصل در هنگام فعالیت شکایت دارد می توان این بیماری را تشخیص داد. بعد از تشخیص اولیه پزشک برای اطمینان می تواند از تصویربرداری استفاده کند.

در آرتریت روماتوئید چه مفاصل در گیر می شوند ؟

این بیماری علاوه بر ستون فقرات می تواند مفصل های آرنج، پاها، انگشتان پا، زانو و سایر مفاصل را قبل از درگیری ستون فقرات تحت تاثیر قرار دهند.

درمان کمرد درد

برای درمان می توان از روش های غیر جراحی همچون دارون درمانی و یا استفاده از فیزیوتراپی استفاده نمود. داروهایی مسکن باعث کاهش درد ایجاد شده در مفصل می شوند و فیزیوتراپی می تواند تا حد بسیاری باعث بهبود عملکرد ستون فقرات گردد.

در مرحله اخر که روش های ذکر شده باعث کاهش درد و بهبود وضعیت بیمار نشد، می توان از روش های جراحی نیز استفاده نمود . البته رو جراحی در آخرین مرحله مورد استفاده قرار می گیرد.

تاثیر انتخاب جراح در بهبود وضعیت بیماری

هر چه جراح و متخصص ارتوپدی دارای مهارت بالاتری باشد، در نتیجه باعث تشخیص به موقع و انتخاب بهترین روش درمان می شود.

جهت دریافت مشاوره از دکتر خلیل واعظی جراح و متخصص ارتوپدی می توانید با شماره تماس حاصل نمایید.

پیج اینستاگرام دکتر خلیل واعظی

آرتریت زانو