انواع درمان زانو درد

درد عضلات یک بیماری شایع است که می تواند به علت مشکلات کوتاه مدت و بلند مدت ایجاد شود. بسیاری از مشکلات کوتاه مدت زانو به هیچ وجه نیاز به مراجعه به پزشک ندارد و مردم اغلب می توانند با مراقبت از خود به درمان آن بپردازند.

انواع درمان زانو درد

درمان خانگی نیز می تواند در بسیاری از مشکلات بلند مدت با درد زانو کمک کند.

درمان درد زانو تا حدودی بستگی به علت مشکل دارد. با این حال، درمان های ساده زیر می تواند به بسیاری از اشکال درد زانو کمک کند.

فعالیت فیزیکی

تمرین برای تقویت ران بالا

ورزش برای تقویت ران بالا می تواند به مفصل زانو کمک کند.

تقویت تمرینات

افراد می توانند با یک درمانگر فیزیکی کار کنند تا بهترین تمرین ها و برنامه ها را برای نیازهای خود مشخص کنند.

تقویت عضلات پائین – ورزش عضلات چهارساله می تواند برای حفاظت از مفصل زانو کمک کند. این عضلات در طرفین و جلو ران ها قرار دارند.

کاهش وزن و رژیم غذایی

حمل وزن اضافی باعث می شود که مفاصل کار بیشتری انجام دهند. از دست دادن آن کمک می کند تا درد طولانی مدت درد زانو را کاهش دهد، از جمله درد ناشی از آرتریت.

وزن اضافی بدن شما باعث افزایش التهاب در بدن و زانو می شود.

رژیم غذایی سالم به خوبی به حفظ وزن کمک می کند.

قبل از شروع یک رژیم غذایی که برای درد زانو مناسب است، باید با متخصص تغذیه مشورت نمایید.

داروها

داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی و سایر داروها می توانند به درد زانو ناشی از آرتریت کمک کنند. بعضی از این ها توسط متخصص ارتوپدی داده شوند. بنابراین از مصرف سر خود دارو خودداری کنید.

اوزون تراپی و پی آرپی

یکی از روش های درمان درد زانو و درمان آرتروز با اوزون تراپی می باشد. همچنین درمان آرترو.ز با پی آر پی نیز می توان انجام داد . گاهی نیز نیاز به استفاده ترکیبی از هر دو می باشد.

علل درد زانو

استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید، اسپری، و نقرس بعضی از شایع ترین علل درد زانو هستند.

استئوآرتریت زانو

استئوآرتریت یکی از شایع ترین علل درد زانو درازمدت است.

یکی از دلایل درد طولانی مدت زانو، نوعی آرتریت زانو شناخته شده به عنوان استئوآرتریت است. تصور می شود که از طریق سایش و پاره شدن در مفصل ایجاد می شود. این بیشتر افراد سالمند بالای ۶۵ سال را تحت تاثیر قرار می دهد.

زانو به علت غضروف که روی انتهای استخوان ها در مفصل سالم قرار دارد خم می شود و هموار می شود. آسیب دراز مدت این غضروف منجر به استئوآرتریت می شود. جنبش محدود می شود و درد به تدریج افزایش می یابد. درد به وزن تحمل می شود و با استراحت کاهش می یابد. درد بعد از بیدار شدن یا پیروی از دوره بدون حرکت نیز می آید. جنبش سفتی را کاهش می دهد

آرتریت روماتوئید

نوع دیگری از آرتریت، آرتریت روماتوئید (RA)، همچنین می تواند باعث درد زانو شود. آرتریت روماتوئید معمولا شامل تورم زانو است. مفاصل شکم تمایل به قرمزی، ملایم، گرم و متورم شدن دارند.  درد شامل سفتی عمومی است که به طور معمول در صبح زود بدتر است. خستگی بعد از ظهر می تواند وجود داشته باشد. درد زانو با این علائم نیاز به توجه پزشک برای تشخیص درست و درمان دارد. آرتریت روماتوئید مزایای درمان اولیه دارد.

نقرس

نقرس یک نوع دیگر از آرتروز است. قسمت ناگهانی زانو درد را با قرمزی و تورم تولید می کند و می تواند بر سایر مفاصل تاثیر بگذارد. این وضعیت می تواند تحت درمان پزشکی با دارو و تغییرات در رژیم غذایی و ورزش درمان شود.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

آسیب ناشی از آسیب ناگهانی آسیب ناشی از زانو مانند حادثه یا سقوط جاده ممکن است به مراقبت پزشکی فوری نیاز داشته باشد.

در صورت درد زانو، کاهش عمیق، تورم، یا اینکه فرد قادر به استفاده از پا خود نیست، یک زانو باید توسط پزشک بررسی شود.

برای موارد دیگر درد زانو، پزشک باید مشکل را بررسی کند، اگر:

برای مدت طولانی ادامه دارد

به تدریج بدتر می شود

فعالیت های روزانه را مختل می کند

اگر علائم پایدار هستند، شامل سایر مفاصل هستند و علائم دیگری همچون سفتی صبحگاهی وجود دارد، می تواند آرتریت روماتوئید باشد. پزشکان می توانند داروهای خود را برای هر دو بیماری و درد ایجاد کنند. اگر زانو متورم بسیار داغ و دردناک است و اگر سایر نشانه های عمومی احساس ناراحتی وجود داشته باشد ، این زمان برای دریافت کمک فوری پزشکی است. زانو می تواند آلوده شود و عفونت جدی می تواند خطرناک باشد. این به درمان فوری بیمارستان نیاز دارد. هر کسی که درد زانو را دریافت می کند، باید با پزشک خود تماس بگیرد اگر مشکلات بدتر شود و یا مشکلات مربوط به درمان مانند عوارض جانبی دارو باشد.

دقت داشته باشید که برای انجام این هر گونه درمان به بهترین دکتر برای تعویض مفصل زانو مراجعه نمایید .