انواع روش های درمان آرتروز زانو

از رایج ترین مشکلاتی در افراد ایجاد می شود، آسیب به زانو و ایجاد زانو درد به دلیل آرتروز زانو است . برای رفع مشکل ایجاد شده در زانو، ابتدا باید علل ایجاد آن بررسی شود و بر اساس علت و میزان آسیب یکی از روش های درمان زانو درد انتخاب می شود. اما بهترین درمان آرتروز زانو کدام است ؟ چه زمانی باید از جراحی زانو برای درمان استفاده کنیم ؟

انواع روش های درمان آرتروز زانو

انواع درمان آرتروز بدون جراحی

برای درمان زانو درد یک متخصص ارتوپدی ابتدا از روش های غیر جراحی استفاده می کند. برخی از این روش ها شامل :

دارو درمانی

استفاده از برخی داروهای غضروف ساز و مسکن اولین قدم در درمان آرتروز زانو به شمار می آید .

ورزش کردن

ورزش هم باعث پیشگیری از آرتروز می شود و هم در روند درمانی کمک می کند.

فیزیوتراپی

یکی دیگر از مراحل مورد استفاده، مراجعه به مرکز فیزیوتراپی به منظور درمان می باشد.

درمان آرتروز با PRP

تزریق PRP باعث کمک به درمان تحلیل رفتگی غضروف زانو می شود.

درمان آرتروز با اوزون تراپی

با استفاده از اوزون همانند PRP می توان در روند درمان تحلیل رفتگی غضروف زانو کمک نمود.

البته بهتر است به طور همزمان اوزون تراپی و PRP استفاده شود.

انواع روش های جراحی

در مواردی که غضروف به مقدار زیادی تحلیل رفته با استفاده از جراحی می توان به رفع مشکل پرداخت . دو روش رایح در جراحی زانو شامل :

یکی از روش های جراحی که از آرترو به معنای مفصل و اسکوپی به معنای مشاهده کرده استفاده می شود. در طی این جراحی، دو برش کوچک بر روی زانو قرار داده می شود تا با استفاده از یک لوله که انتهای آن دوربین به منظور مشاهده جراح قرار داره و از برش دیگه وسیله برای رفع مشکلات استفاده می شود. عوارض این جراحی بسیار است.

برای  افرادی که آرتروز به قدری شدید است که قادر به حرکت نمی باشندباید تعویض مفصل زانو صورت گیرد . در طی این جراحی غضروف و قسمت های آسسب دیده به طور کامل برداشته شده و با مفصل مصنوعی جایگزین می شود. بهتر است برای این جراحی به بهترین جراح تعویض مفصل زانو مراجعه نمایید تا با بهترین روش اقدام به جراحی کرده و عوارض ناشی از آن بسیار کاسته شود.

بهترین روش درمان آرتروز زانو کدام است ؟

با توجه به نوع و میزان مشکل شما، بهترین روش درمان بعد از معاینه شما توسط بهترین متخصص ارتوپدی تعیین می شود . اگر آسیب وارد شده کم باشد با استفاده از روش های غیر جراحی می توان اقدام به درمان آن ها نمود اما اگر آسیب بسیار زیاد باشد باید از روش های جراحی با توجه به نوع مشکل استفاده شود.

چهار × سه =