بهترین جراح زانو در تهران

انتخاب بهترین جراح برای درمان مشکلات زانو یکی از دغدغه افراد در تمامی سنین است . آرتروز، پوکی استخوان، آسیب های ورزشی و … رایج ترین مشکلاتی از است که هر فرد در هر سنی را می تواند دچار مشکل کند. اما تشخیص به موقع و انتخاب بهترین روش های درمانی می تواند کمک بسیاری در بهبود فرد داشته باشد. لذا انتخاب بهترین جراح زانو از اهمیت بالایی برخوردار است.

دکتر خلیل واعظی

انواع درمان زانو درد

جراحی ذتعویض مفصل زانو

شخصی که دچار آرتروز یا آرتریت روماتوئید است ممکن است نیاز به جراحی تعویض زانو داشته باشد.    جراحی تعویض مفصل زانو از رایج ترین نوع جراحی زانو برای درمان آرتروز زانو است. این عمل شامل تعویض کل مفصل است. جراحان تنها به عنوان آخرین راه حل عمل جراحی تعویض مفصل زانو را انجام می دهند ، غالباً وقتی درد مفصل جبران ناپذیر است ، آسیب در زندگی روزمره دخالت می کند و سایر درمان ها باعث کاهش درد نمی شوند.

مراحل جراحی تعویض مفصل زانو

در طی روش ، جراح ابتدا برشی در قسمت زانو ایجاد می کند، قسمت های آسیب دیده زانو را برداشته و سپس مفصل را جدا می کند و آن را با یکی از فلز ، پلاستیک و … تعویض می نماید . سپس باید محدوده حرکت زانو را بررسی نماید . اگر مشکلی نبود می تواند محل برش را بخیه می زند.

دوره نقاهت بعد از تعویض مفصل زانو

بعد از تعویض کامل زانو ، فرد باید چند روز در بیمارستان بماند. در این مدت ، آنها داروهایی از جمله مسکن و آنتی بیوتیک را برای کاهش درد و جلوگیری از لخته شدن خون مصرف می کنند.

همچنین بهتر است فرد از واکر جهت کمک در حرکت استفاده کند ، که یک تکیه گاه زانو است. برخی از پزشکان معتقدند که بالا نگه داشتن پا در هنگام خواب تورم را کاهش می دهد و گردش خون را با حرکت اندام بهبود می بخشد.

شخصی که تحت تعویض کامل مفصل زانو قرار دارد ، معمولاً می تواند بیشتر فعالیت های خود را طی ۳ تا ۶ هفته از سر بگیرد.

بیشتر افراد طی ۴ تا ۶ هفته قادر به رانندگی خواهند بود. با این حال ، افراد باید منتظر بمانند تا زانوی آنها به اندازه کافی خم شود تا به آنها اجازه ورود به ماشین داده و راحت بنشینند.

آرتروسکوپی یک عمل جراحی با حداقل تهاجم است که شامل ایجاد یک برش کوچک در پوست زانو ، قرار دادن یک دوربین کوچک و استفاده از ابزارهای کوچک برای تشخیص و درمان مشکلات زانو از جمله:

از بین بردن یا ترمیم منیسک پاره شده ، که بخشی از غضروف در مفصل زانو است

ترمیم رباط صلیبی پاره شده در زانو

بریدن قطعات پاره شده از غضروف مفصل

از بین بردن بدنهای شل ، که قطعات کمی از غضروف یا استخوان هستند که درون زانو شناور هستند

از بین بردن پوشش مفصل ملتهب

پوکی استخوان

مراقبت های بعد از آرتروسکوپی زانو

از آنجا که این یک روش با حداقل تهاجم است ، معمولاً افراد می توانند چند ساعت بعد از عمل به خانه بروند. آنها معمولاً طی ۱ تا ۳ هفته از عمل مجدداً رانندگی می کنند.

برخی از افراد ممکن است در اولین روزهای بعد از عمل نیاز به مصرف داروهای برای کنترل درد داشته باشند. همچنین بهتر است در این مدت پا را تا حد ممکن بالا نگه دارید. ممکن است افراد بعد از عمل چند هفته از عصا استفاده کنند.

بیشتر افراد قادر خواهند بود در طی ۶ تا ۸ هفته و بعضی اوقات خیلی زود به بیشتر فعالیتهای خود برگردند.

درمان زانو درد

بهترین متخصص ارتوپدی در تهران