بهترین دکتر برای تعویض مفصل زانو

تعویض مفصل زانو، همان آرتروپلاستی زانو نامیده می شود، یک روش جراحی برای بازگرداندن زانو آسیب دیده توسط آرتروز است. قطعات فلزی و پلاستیکی برای پوشاندن انتهای استخوان هایی که مفصل زانو را تشکیل می دهند استفاده می شود. این جراحی ممکن است برای فردی که دارای آرتریت شدید یا آسیب شدید زانو است در نظر گرفته شود.

انواع مختلف آرتریت ممکن است بر مفصل زانو تاثیر بگذارد. استئوآرتریت، یک بیماری مفصل دژنراتیو که بیشتر افراد سالمند و مسن را تحت تاثیر قرار می دهد، ممکن است باعث تخریب غضروف مفصلی و استخوان مجاور در زانو شود. آرتریت روماتوئید، که باعث التهاب غشاء سینوویال می شود و باعث ایجاد بیش از حد مایع سینوویال می شود، می تواند منجر به درد و سفتی شود. آرتریت تروماتیک، آرتریت ناشی از آسیب، ممکن است باعث آسیب به غضروف زانو شود.

هدف تعویض مفصل زانو، احیای بخش هایی از مفصل زانو است که آسیب دیده اند و درد زانو را از بین می برند که نمی تواند با سایر روش های کنترل شود.

بهترین جراح تعویض مفصل زانو

آناتومی زانو

اتصالات مناطقی هستند که ۲ یا بیشتر استخوانها را می بینند. اساسا زانو ۲ استخوان پا بلند است که توسط عضلات، رباط ها و تاندون ها نگهداری می شود. پایان هر استخوان با یک لایه غضروفی پوشانده شده که شوک را جذب می کند و زانو را محافظت می کند.

۲ گروه از عضلات درگیر در زانو وجود دارد، از جمله عضلات چهارگوشه (واقع در جلو ران ها)، که پا را راست کرده و عضلات همسترینگ (واقع در پشت ران ها)، که پایه را در زانو

طنابها طنابهای سختی از بافت همبندی هستند که عضلات را به استخوان وصل میکنند. سمبلیکها نوارهای الاستیکی از بافتی هستند که استخوان را به استخوان وصل می کنند. برخی از لیگامان زانو پایداری و حفاظت از مفاصل را فراهم می کنند، در حالیکه سایر لیگامان حرکت رو به جلو و عقب تیبیا (استخوان ران) را محدود می کند.

زانو از موارد زیر است

• تیبیا این استخوان اسفنج یا استخوان بزرگتر پایه است.
  • فمور این استخوان ران یا استخوان پا است.
  • پاتلا این زانو زده است.

غضروف. نوعی از بافتی که سطح استخوان را در یک مفصل پوشانده است. غضروفی به کاهش اصطکاک حرکت در مفصل کمک می کند.

غشاء سینوویال. بافتی که مفصل را می بندد و آن را به یک کپسول مشترک متصل می کند. غشای سینووییل مایع سینوویال (مایع روشن و چسبناک) را در اطراف مفصل برای ریزش آن ترشح می کند.

آرامش یک نوع از بافت همبند کششی، که مفصل را احاطه کرده و برای حرکت دادن مفصل را محدود می کند.

تنگ نوعی از بافت همبند سخت که عضلات را به استخوان متصل می کند و به کنترل حرکت مفصل کمک می کند.

منیزوک بخشی منحنی غضروف زانو و مفاصل دیگر که به عنوان یک جذب شوک عمل می کند، سطح تماس را افزایش می دهد و مفصل زانو را عمیق می کند

مراحل تعویض مفصل زانو

جراحی تعویض زانو درمان درد و ناتوانی در زانو است. شایعترین بیماری که نیاز به جراحی تعویض زانو را دارد، استئوآرتریت است.

استئوآرتریت با شکستگی غضروف مفصلی مشخص می شود. آسیب به غضروف و استخوان حرکات را محدود می کند و ممکن است باعث درد شود. افراد مبتلا به بیماری مفصلی دژنراتیو مفصلی ممکن است قادر به انجام فعالیت های عادی باشند که شامل زانو زانو مانند راه رفتن یا صعود به پله ها می شود زیرا آنها دردناک هستند. زانو ممکن است موجب بسوزاند یا به سمت پایین حرکت کند زیرا مفصل پایدار نیست.

اشکال دیگر آرتریت، مانند آرتریت روماتوئید و آرتریت ناشی از آسیب زانو، ممکن است منجر به دژنراسیون مفصل زانو شود. علاوه بر این، شکستگی، غضروف پاره شده و / یا رباط های پاره شده ممکن است به آسیب برگشت ناپذیر به مفصل زانو منجر شود.

اگر درمان های پزشکی رضایت بخش نیست، جراحی تعویض زانو ممکن است یک درمان موثر باشد. برخی از درمان های پزشکی برای بیماری های مفصلی دژنراتیو ممکن است شامل موارد زیر باشند:

• داروهای ضد التهابی
  • گلوكوزامین و كوندرويتين سولفات
  • داروهای ضد درد
  • محدود کردن فعالیت های دردناک
  • دستگاه های دستی برای راه رفتن (مثل یک نیشکر)
  • فیزیوتراپی
  • تزریق کورتیزون به مفصل زانو
  • تزریق (برای افزودن روانکاری به مفصل برای ایجاد حرکت دردناک کمتر است)
  • کاهش وزن (برای افراد چاق)
  • ممکن است دلایل دیگری برای پزشک شما وجود داشته باشد که بتواند جراحی تعویض زانو را توصیه کند.

خطرات تعویض مفصل زانو

همانند هر روش جراحی، عوارض ممکن است رخ دهد. برخی از عوارض ممکن است شامل موارد زیر باشند:

• لخته های خون در پاها یا ریه ها
  • از بین بردن یا پوشیدن پروتز
  • شکستگی
  • درد یا سفتی ادامه دارد
  • مفصل جناغ تعویض ممکن است شل شود، از بین برود، یا ممکن است به همان شیوه ای که در نظر گرفته شده، کار نکند. ممکن است مجددا در آینده تعویض شود.
  • عصب یا عروق خونی در منطقه جراحی ممکن است مجروح شود و موجب ضعف یا بی حسی شود. درد جراحی ممکن است از طریق جراحی بهبود نیافته باشد.

بسته به شرایط خاص پزشکی شما ممکن است خطرات دیگر باشد. اطمینان حاصل کنید که قبل از انجام هرگونه نگرانی با پزشک خود مشورت کنید.

قبل از تعویض مفصل زانو

متخصص ارتوپد شما این روش را برای شما توضیح می دهد و به شما فرصتی داده می شود تا از هر گونه سؤالی که ممکن است در مورد این روش داشته باشید، بپرسید.

از شما خواسته خواهد شد که یک فرم رضایت نامه امضا کنید که به شما اجازه می دهد این روش را انجام دهید. اگر دقت کنید فرم را به دقت بخوانید و سوال بپرسید.

علاوه بر یک تاریخچه کامل پزشکی، پزشک شما ممکن است یک معاینه فیزیکی کامل انجام دهد تا قبل از انجام معاینه، قبل از انجام معاینه، سلامت شما باشد. شما ممکن است آزمایش خون یا سایر آزمایش های تشخیصی را انجام دهید.

اگر به حساسیت یا حساسیت به داروها، لاتکس، نوار و داروهای بیهوشی (محلی و عمومی) حساس باشید، پزشک خود را مطلع کنید.

پزشک خود را از تمام داروهای (تجویز شده و بدون نسخه) و مکمل های گیاهی که مصرف می کنید مطلع سازید.

در صورت داشتن سابقه اختلالات خونریزی یا مصرف داروهای ضد انعقاد (خونریزی دهنده)، آسپیرین یا داروهای دیگر که بر لخته شدن خون اثر می گذارند، پزشک خود را مطلع کنید. ممکن است لازم باشد برای جلوگیری از این داروها قبل از عمل.

اگر شما حامله یا مشکوک هستید که حامله هستید، باید به پزشک خود اطلاع دهید.

از شما خواسته می شود تا هشت ساعت قبل از عمل، به طور کلی بعد از نیمه شب، به سرعت بپردازید.

ممکن است قبل از این روش یک آرامبخش دریافت کنید تا به شما آرامش بخشید.

قبل از جراحی خود می توانید با یک درمانگر فیزیکی برای بحث در مورد توانبخشی ملاقات کنید.

ترتیب دادن یک نفر برای کمک به اطراف خانه یک یا دو هفته پس از اینکه شما از بیمارستان آزاد می شوید.

طبق شرایط پزشکی شما، پزشک ممکن است از سایر آماده سازی های خاص خود درخواست کند.

در طول روند تعویض مفصل زانو

تعویض زانو نیاز به اقامت در بیمارستان دارد. روش ها ممکن است بسته به شرایط و روش های دکتر شما متفاوت باشد. بنابراین بهتر است نزد بهترین جراح تعویض مفصل بروید.

جراحی تعویض زانو اغلب انجام می شود در حالی که شما تحت بیهوشی عمومی خوابیدید. متخصص بیهوشی شما این را با شما در پیش می گیرد.

به طور کلی جراحی تعویض زانو به این فرآیند پی می برد:

از شما خواسته می شود که لباس را بردارید و یک لباس برای پوشیدن داده می شود.

اگر موی بیش از حد در محل جراحی وجود داشته باشد، ممکن است از بین برود.

متخصص بیهوشی در طول عمل جراحی به طور مداوم میزان ضربان قلب، فشار خون، تنفس و میزان اکسیژن خون را کنترل می کند.

پوست در محل جراحی با یک راه حل ضد عفونی پاکسازی می شود.

دکتر برش را در ناحیه زانو انجام خواهد داد.

دکتر سطوح آسیب دیده مفصل زانو را برداشته و با مفصل زانو مجددا متصل می شود. پروتز زانو از فلز و پلاستیک تشکیل شده است. شایع ترین نوع پروتز مصنوعی زانو پروتز سیمانی است. پروتزهای بدون سرطان معمولا مورد استفاده قرار نمی گیرند. پروتز سیمانی به استخوان با سیمان جراحی متصل می شود. یک پروتز بدون استخوان به استخوان با سطح متخلخل متصل می شود که استخوان رشد می کند تا به پروتز متصل شود. گاهی اوقات ترکیبی از ۲ نوع برای تعویض زانو استفاده می شود.

پروتز به طور کلی شامل سه جزء است: مولد تیبایا (برای احیای بالای شکم تیبیا یا استخوان ران)؛ جزء فمورال (استخوان ران) (برای عقب نشینی از انتهای استخوان ران و مولکول پاتلا (برای احیای پایین کین زانو که در برابر استخوان رحم قرار می گیرد).

قطع خواهد شد با بخیه و یا اساسی جراحی.

برای حذف مایع، ممکن است در محل برش قرار داده شود.

باند استریل یا پانسمان اعمال خواهد شد.

دوره نقاهت بعد از تعویض مفصل زانو

در بیمارستان

پس از عمل جراحی شما به ریکاوری برای مشاهده منتقل می شود. هنگامی که فشار خون، ضربان قلب و تنفس شما پایدار و هشدار دهنده است، به اتاق بیمارستانی خود منتقل خواهید شد. جراحی تعویض زانو معمولا نیاز به چندین روز اقامت در بیمارستان دارد.

یک فیزیوتراپیست پس از عمل جراحی با شما خواهد ماند و یک برنامه ورزشی برای شما برنامه ریزی می کند. برای شروع درمان فیزیوتراپی، می توان یک دستگاه غیر فعال (CPM) مداوم استفاده کرد. این دستگاه متحرک زانو جدید خود را از طیف وسیعی از حرکت خود در حالی که در رختخواب استراحت می کند حرکت می دهد. درد شما با دارو کنترل می شود تا بتوانید در ورزش شرکت کنید. شما یک برنامه تمرینی برای پیگیری هر دو در بیمارستان و پس از تخلیه داده می شود.

شما به خانه یا مرکز توانبخشی برمیخورید. در هر صورت، دکتر شما برای ادامه درمان فیزیکی ترتیب می دهد تا قدرت عضلانی و محدوده حرکتی شما را دوباره به دست بیاورید.

در خانه

هنگامی که در خانه هستید، مهم است که جراحی را تمیز و خشک نگه دارید. دکتر شما دستورالعمل های حمام خاصی را به شما ارائه می دهد. سوزن یا اسکلت جراحی در طی یک مراجعه به دفاتر پیگیری حذف خواهند شد.

برای کمک به کاهش تورم، از شما خواسته می شود که پای خود را بالا بیاورید یا یخ را به زانو بزنید.

با توجه به توصیه پزشک شما، درد را برای درد ایجاد کنید. آسپرین یا بعضی از داروهای دیگر درد ممکن است احتمال خونریزی را افزایش دهد. مطمئن باشید فقط داروهای توصیه شده را مصرف کنید.

برای اطلاع از یکی از موارد زیر به پزشک خود اطلاع دهید:

•     تب
  •     قرمزی، تورم، خونریزی یا سایر زهکشی ها از محل برش
  •     افزایش درد در اطراف محل برش

شما ممکن است رژیم معمولی خود را از سر بگیرید، مگر اینکه پزشک شما به شما متفاوتی توصیه کند.

شما نباید رانندگی کنید تا پزشک شما به شما بگوید. سایر محدودیت های فعالیت ممکن است اعمال شود. بهبود کامل جراحی ممکن است چند ماه طول بکشد.

مهم است که پس از عمل جراحی تعویض زانو خود را از بین ببرید، زیرا یک سقوط میتواند باعث آسیب به مفصل جدید شود. درمانگر شما ممکن است یک وسیله ی کمک کننده (نیش یا واکر) برای کمک به راه رفتن تا زمانی که قدرت و تعادل خود را بهبود می بخشد توصیه کنید.

تغییرات خاصی در خانه شما ممکن است در طول بهبودی به شما کمک کند. این اصلاحات عبارتند از:

• هندریل مناسب در امتداد تمام پله ها
  • هندریلس ایمنی در حمام یا حمام
  • نیمکت یا صندلی دوش
  •  صندلی توالت را برداشت
  • شلنگ اسفنجی و دوششده با طول عمر
  • چوب پانسمان
  • کمک جوراب
  • شاخ شاسی بلند دستگیره
  • رسیدن به چوب برای گرفتن اشیاء
  • حذف فرش های سست و کابل های الکتریکی که ممکن است شما را به سفر بکشاند
  • اجتناب از صعود به پله تا زمانی که دکتر شما توصیه می شود

دکتر شما ممکن است دستورالعمل اضافی یا تعویض خود را بعد از این روش به شما بدهد، بسته به موقعیت خاص شما.