آنچه باید در رابطه با جراحی تعویض شانه بدانیم

جراحی تعویض مفصل شانه

اگر مفصل شانه شما به شدت آسیب دیده باشد ، ممکن است برای رفع مشکل و کاهش درد خود نیاز به جراحی نیاز داشته باشید. قبل از انجام عمل ، باید مواردی را بدانید.

جراحی تعویض مفصل شانه

مفصل شانه

مفصلی که بازوی فوقانی به بدن شما متصل می کند ، مفصل توپ و سوکت است. استخوان در بازوی فوقانی شما ، به نام humerus ، دارای یک انتهای گرد است که در ساختار منحنی در قسمت بیرونی تیغه شانه شما قرار می گیرد.

رباط ها و تاندون ها آن را در کنار هم نگه می دارند. لیگامنت ها استخوان ها را به هم متصل می کنند ، در حالی که تاندون ها عضلات را به استخوان متصل می کنند. لایه ای از بافت به نام غضروف استخوان ها را از هم جدا نگه می دارد ، بنابراین در هنگام حرکت کردن درد درد احساس نمی شود . اگر به هر دلیلی این غضروف ساییده شده و از بین برود، در هنگام حرکت کردن درد ایجاد می گردد.

چرا نیاز به تعویض مفصل شانه پیدا می کنیم؟

اگر شرایطی وجود داشته باشد که استفاده از بازوی شما را دردناک و سخت کند ، مانند:

یک آسیب جدی شانه مانند شکستگی استخوان

آرتریت شدید

پزشک شما احتمالاً سعی خواهد کرد که ابتدا شما را با دارو یا فیزیوتراپی درمان کند. اگر این افراد کار نکنند ، او ممکن است عمل جراحی را توصیه کند.

جراحی تعویض مفصل شانه کمتر از تعویض مفصل ران یا زانو است. اما سالانه تعداد زیادی از مردم نیاز به انجام آن پیدا می کنند.

چه انتظاری دارم

جراح ارتوپدی استخوان طبیعی موجود در توپ و سوکت مفصل شانه شما را مفصل مصنوعی جایگزین می کند. این یک عمل جراحی بزرگ است که شما را برای چند روز در بیمارستان نگه می دارد. بعداً به چندین هفته فیزیوتراپی نیز نیاز خواهید داشت.

سه نوع جراحی تعویض شانه وجود دارد:

تعویض کل مفصل شانه

این رایج ترین نوع تعویض مفصل است. این توپ را در قسمت بالای humerus شما با یک توپ فلزی جایگزین می کند ، که به استخوان باقی مانده متصل می شود. سوکت با یک سطح پلاستیکی جدید پوشانده می شود.

تعویض جزئی شانه

تعویض شانه معکوس

آماده شدن برای جراحی

قبل از اینکه شانه جدید خود را بدست آورید ، احتمالاً معاینه کامل جسمی و تصویربرداری را دریافت خواهید کرد تا جراح بتواند نگاهی به مفصل بیندازد.

در مورد هر شرایط دیگری که دارید و هر دارویی که مصرف می کنید با پزشک خود صحبت کنید. شما باید چندین هفته قبل از عمل ، برخی از داروهای خاص را متوقف کنید.

همچنین ممکن است مجبور شوید نوشیدن را کاهش داده و ورزش بیشتری انجام دهید. اگر سیگار می کشید ، از شما خواسته می شود که کنار بگذارید. دانشمندان دریافته اند که افرادی که سیگار می کشند بیشتر از کسانی که انجام نمی دهند عوارض جراحی تعویض مفصل دارند.

بعد از نیمه شب شب قبل از عمل چیزی نخورید .

این عمل حدود ۳ ساعت طول می کشد. پزشکان به شما داروهایی می دهند تا شما را در حین عمل جراحی قرار دهند.

بهبود

پیش از رفتن به خانه می توانید ۲ تا ۵ روز را در بیمارستان بگذرانید. شانه شما متورم خواهد شد و صدمه دیده است. پزشک برای کمک به شما در مدیریت درد ، داروهایی تجویز خواهد کرد. کمپرس سرد می تواند به کنترل تورم کمک کند.

در ابتدا بازوی شما در بریس خواهد بود تا از حرکت آن جلوگیری کند. در طی یک روز یا حدوداً ، شما فیزیوتراپی را شروع می کنید تا بازو و شانه تان کار کند.

بعد از رفتن به خانه ، شما به انجام فیزیوتراپی ادامه خواهید داد. تمریناتی را انجام می دهید که به تدریج نحوه عملکرد مفصل جدید شما را بهبود می بخشد. همه چیز را با عجله نکنید: ممکن است ۴ هفته طول بکشد تا بتوانید هر چیزی سنگین تر از یک لیوان آب را برداشت کنید.

درمان زانو درد

بهترین متخصص ارتوپدی در تهران