درد سیاتیک

درد سیاتیک به نحوه شروع علائم ، دوره ای و یا ثابت بودن آنها و علل تشدید و تخفیف علایم باید توجه ویژه مبذل نمود . محل دقیق کمر درد و ویژگی های آن بای مشخص گردد . در مورد عل برروز علایم باید از بیمار پرسش  نمود : بیمار ممکن است کمر درد را به یک کشیدگی غیر عادی  ، یک سقوط از ارتفاع یا برداشتن یک جسم سنگین ارتباط دهد .

هنگام سرفه و عطسه که فشار داخل جمجمه را افزایش می دهند ، نشان دهنده وجود یک علت جسمی برای درد است .

درد سیاتیک

اهمیت درد سیاتیک

اگر درد به اندام تحتانی انتشار می یابد ، ویژگی ها و نحوه توزیع درد باید مشخص گردد . دو نوع متمایز از درد سیاتیک قابل شناسایی است . اگر درد شدید بوده ،  در مسیری کاملا مشخص می توان آن را بر سطح پوست مشخص نمود ، انتشار می یابد به ویژه اگر با اختلالات حرکتی ، حسی و یا رفلکسی همراه است ، اختلالات مکانیکی موثر بر رشته های عصبی کمری یا شبکه خاجی ، ؤمانند پرولاپس دیسک کمر بین مهره ای یا پک تومور مطرح می شوند . از سوی دیگر ، اگر درد مبهم و منتر بوده ، مسیر توزیع و گسترش آن کاملا مشخص نمی باشد ، احتمالا درد ” ارجاعی ” ناشی از آسیب یک مفصل یا سک لیگامان می باشد .

علائم بیماری سیاتیک

یکی از علائم بارز سیاتیک می توان به ایجاد درد در قسمت پایین کمر اشاره نمود .  این درد ممکن است در ران ، زانو و پاها رواج پیدا کند .

این درد به طور معمول در یک پا ایجاد می شود و در هنگام نشستن ، سرفه کردن و …  ممکن است بیشتر شود  .

درد سیاتیک منجر به بی حسی ، ضعف ، سوزش و … می شود .

دکتر خلیل واعظی یکی از بهترین جراح ارتوپد در تهران می باشد . جهت دریافت مشاوره از دکتر واعظی با شماره 02188280422 تماس حاصل نمایید .

پیشگیری از ابتلا به درد سیاتیک

در  صورتی که قبلا بیماری سیاتیک داشته اید و ایم بیماری را  درمان کرده اید ممکن است باز دچار مشکل شوید .  بنابرای بهترین کار برای پیگیری از بازگشت درد سیاتیک ، انجام ورزش ، تناسب اندان ، آموزش صحیح نشتن و برخواستن و … می باشد .

سایر مقالات دکتر خلیل واعظی

تعویض مفصل ران

تعویض مفصل شانه

درمان آرتریت

منتظر نظرات پیشنهادات شما هستیم

با تشکر ، گروه مدیریت سایت دکتر واعظی

2 thoughts on “درد سیاتیک

1. فریبا سادات - سپتامبر 2, 2018 در 10:58 ق.ظ

سلام وقت بخیر من گودی کمر دارم، تازگیا خیلی موقع خواب اذیت می شم. برای اینکه بفهمم سیاتیک دارم یانه چیکار باید کنم؟

• drvaezi - سپتامبر 24, 2018 در 7:40 ق.ظ

ابتدا به یک متخصص ارتوپد مراجعه کنید تا در مرحله اول درمان گودی کمر انجام شود . اگر سیاتیک رو برای شما تشخیص دهند باید به یک متخصص مغز و اعصاب برای بررسی و درمان مراجعه نمایید .

16 + چهار =