درمان آرتروز زانو

آرتروز زانو این بیماری یکی از مشکلاتی است که بسیاری از مردم را در سنین مختلف درگیر کرده است . اغلب مردم به دنبال روش مناسب برای درمان آرتروز زانو می باشند . ولی بهترین روش کدام است ؟ با ادامه مطلب همراه باشید ….

درمان آرتروز زانو

آرتروز زانو

این بیماری به علت اینکه غضروف میان مفصل از بین رفته است ایجاد می شود در این صورت استخوانه ها با یک دیگر برخورد پیدا کرده و در دراز مدت استخوان نیز ساییده شده در نتیجه منجر به درد های فراوان می شود .

انواع درمان آرتروز زانو

برای درمان آرتروز زانو روش های مختلفی وجود دارد اگر بیماری در مراحل اولیه باشد از روش هایی مانند دارو درمانی ، فیزیوتراپی و ورزش های مخصوص استفاده می شود ولی اگر بیماری پیشرفت کرده باشد و به غضروف و استخوان آسیب جدی وارد کرده باشد از روش های جراحی مانند آرتروسکوپی زانو ، جراحی تعویض مفصل زانو و یا درمان آرتروز با پی آر پی و اوزون تراپی انجام می دهند .

درمان آرتروز با اوزون تراپی

درمان آرتروز با اوزون تراپی یکی از روش های مهم است . این روش برای کاهش درد ناشی از آرتروز کمک به خصوصی می کند . همچنین می تواند مانع پیشرفت این بیماری شود . این روش باعث افزایش اکسیژن رسانی به غضروف نیز می گردد این کار منجر به جلوگیری از تخریب مفصل می شود .

درمان آرتروز با prp

درمان آرتروز با prp یکی از بهترین روش ها برای درمان می باشد . در این روش منبع اصلی پلاکت ها ، خون انسان می باشد .

مراقبت های لازم برای بیمارانی که آرتروز زانو دارند

این بیماران باید در هنگام استفاده از اتومبیل ابتدا کمر خود را سمت ماشین قرار دهند ، سپس روی صندلی نشسته و پاهای خود را داخل اتومبیل بگذارند ، برای پیاده شدن از اتومبیل نیز بهتر است همین عمل به صورت برعس انجام شود .

یکی از مواردی که بسیار حائز اهمیت می باشد ، استفاده از یک کفش مناسب است . بیمارانی که به آرتروز زانو دچار هستند برای کمک به روند درمان آرتروز زانو بهتر است از کفش های مناسب استفاده نمایند . این بیماران دارای دامنه حرکت محدود بوده و به همین علت برای راحتی باید بتوانند حرکت کنند همچنین به خوبی از قسمت پاشنه پای این بیماران حمایت نمیاد .

در هنگام بالا رفتن از پله باید دقت داشته باشید که از پایی استفاده شود که درد کمتری دارد و برعکس برای پایین آمدن باید از پایی استفاده شود که بیشتر درد می کند . کمک گرفتن از نرده پله ها هم در کاهش درد کمک می کند .

ایستادن زیاد مانند سم برای بیماران آرتروز زانو می باشد . بهتر است در تمام قسمت های منزل صندلی قرار هید تا هنگام کار بتوانید استراحت کنید . به طور مثال بانوانی که در آشپزخانه به پخت و پز مشغول هستند برای کاهش درد های خود بهتر است هر چند دقیقه یک بار بر روی صندلی نشسته و استراحت کنند . میزان درد با توجه به اینکه بیمار در چه مرحله ای قرار دارد ، متفاوت است .

صحبت های دکتر خلیل واعظی در زمینه آرتروز زانو

جهت دریافت مشاوره از دکتر واعظی با شماره 02188280422 تماس حاصل نمایید .

دکتر خلیل واعظی