درمان آرتروز ستون فقرات

استئوآرتریت همچنین به عنوان بیماری دژنراتیو ( بیماری که منجر به ایجاد فاصله بین مهره های کمر می گردد و به همین علت باعث نابودی غضروف ها خواهد شد)  مفصل شناخته می شود. این شرایطی است که در آن غضروف محافظتی که قسمتهای بالای استخوانها را می پوشاند تخریب می شود ، یا از بین می رود. این باعث تورم و درد می شود. همچنین ممکن است باعث ایجاد پوکی استخوان شود.

درمان آرتروز ستون فقرات

آرتروز ستون فقرات چیست؟

استئوآرتریت ستون فقرات شکسته شدن غضروف مفاصل و دیسک ها در گردن و کمر است.

بعضی اوقات ، استئوآرتریت باعث ایجاد فشارهایی روی اعصاب می شود که از ستون فقرات خارج می شوند. این مشکل می تواند باعث ضعف و درد در بازوها یا پاها شود.

چه کسی دچار آرتروز ستون فقرات می شود؟

به طور کلی ، با افزایش سن افراد ، آرتروز اتفاق می افتد. افراد جوانتر ممکن است آن را از یکی از دلایل مختلف دریافت کنند:

برای افراد جوانتر از ۴۵ سال ، آرتروز در مردان شایع تر است. بعد از ۴۵ سالگی ، آرتروز در زنان شایع تر است.

استئوآرتریت بیشتر در بین افراد دارای اضافه وزن رخ می دهد.

مچنین در افرادی که شاغل و یا افرادی که ورزش هایی را انجام می دهند که فشار مکرر بر روی مفاصل ایجاد می کند ، بیشتر اتفاق می افتد.

علائم آرتروز ستون فقرات چیست؟

استئوآرتریت ستون فقرات ممکن است باعث سفتی یا درد در گردن یا کمر شود. همچنین اگر به اندازه کافی شدید باشد که روی اعصاب نخاعی یا خود نخاع تأثیر بگذارد ، ممکن است باعث ضعف یا بی حسی در پاها یا بازوها شود. معمولاً وقتی فرد دراز کشیده می شود ، ناراحتی کمر رفع می شود.

برخی از افراد دخالت کمی در فعالیتهای زندگی خود دارند. برخی دیگر به شدت ناتوان می شوند.

علاوه بر اثرات جسمی ، فرد مبتلا به آرتروز نیز ممکن است مشکلات اجتماعی و عاطفی را تجربه کند. به عنوان مثال ، فرد مبتلا به آرتروز که مانع فعالیت روزانه و عملکرد شغلی می شود ، ممکن است احساس افسردگی یا درماندگی کند.

چگونه آرتروز ستون فقرات تشخیص داده می شود؟

بهترین روش برای تأیید تشخیص استئوآرتریت توسط اشعه ایکس است. پزشک از تاریخچه پزشکی استفاده کرده و معاینه جسمی را انجام می دهد تا ببیند آیا فرد دارای درد ، حساسیت ، از بین رفتن حرکتی در ناحیه گردن یا کمر است یا اگر علائم نشانگر باشد ، علائم درگیری عصبی مانند ضعف ، تغییرات رفلکس یا … از دست دادن احساس

پزشک ممکن است آزمایشات خاصی را برای کمک به تشخیص آرتروز ستون فقرات انجام دهد. این آزمایشات شامل موارد زیر است:

چگونه آرتروز ستون فقرات تشخیص داده می شود؟

در بیشتر موارد ، درمان استئوآرتریت نخاعی به منظور تسکین علائم درد و افزایش توانایی عملکرد فرد انجام می شود. هدف این است که یک سبک زندگی سالم داشته باشیم.

درمان اولیه ممکن است شامل کاهش وزن در صورت لزوم و پس از آن ، برای همه ، حفظ وزن سالم باشد. همچنین ممکن است شامل ورزش باشد. علاوه بر کمک به مدیریت وزن ، ورزش می تواند به شما کمک کند:

انعطاف پذیری را افزایش دهید

بهبود نگرش و خلق و خوی

تقویت قلب

جریان خون را بهبود می بخشد

انجام کارهای روزانه را آسانتر کنید

برخی از تمرین های مرتبط با درمان استئوآرتریت شامل شنا ، پیاده روی و ایروبیک در آب است. ورزش ممکن است در دسته های زیر تقسیم شود:

تمرینات تقویتی این تمرینات به دنبال تقویت عضلات تقویت کننده مفاصل است. آنها با استفاده از وزنه ها یا نوارهای لاستیکی از طریق مقاومت کار می کنند.

تمرینات هوازی. اینها تمریناتی هستند که باعث تقویت قلب و سیستم گردش خون می شوند.

تمرینات محدوده حرکت. این تمرینات باعث افزایش انعطاف پذیری بدن می شود.

از جمله دوره های استراحت در برنامه درمانی کلی ضروری است. اما استراحت در بستر ، اسپلین ، مهاربندی یا کشش برای مدت طولانی توصیه نمی شود.

درمان های غیر دارویی برای استئوآرتریت وجود دارد ، از جمله:

ماساژ دادن

طب سوزنی

کمپرس های گرما یا سرما ، که به قرار دادن یخ یا کمپرس های گرم بر روی مفصل آسیب دیده اشاره دارد (با پزشک خود مشورت کنید که کدام گزینه یا کدام گزینه از گزینه های گرما و سرما بهترین گزینه برای شماست.)

تحریک عصب الکتریکی از راه پوست (TENS) با استفاده از یک دستگاه کوچک که پالس های الکتریکی را بر روی ناحیه آسیب دیده ساطع می کند

مکمل های غذایی

از داروهای درد نیز ممکن است برای درمان آرتروز استفاده شود. محصولات بدون نسخه شامل استامینوفن (Tylenol) هستند.

داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) همچنین در نقاط قوت در خارج از کشور نیز در دسترس هستند. مثالها شامل آسپرین ، ناپروکسن سدیم (Aleve) ، و ایبوپروفن (Motrin یا Advil) است. NSAID ها ممکن است عوارض جانبی جدی داشته باشند. این موارد شامل سكته قلبی ، سكته مغزی ، سوزش معده و خونریزی و كمتر آسیب به كلیه است.

درمان زانو درد

بهترین متخصص ارتوپدی در تهران