درمان آرتروز گردن

۵ تمرین گردن برای آرتروز

آرتروز گردن از دیگر مواردی است که ممکن است در برخی از افراد به ویژه افراد مسن ایجاد شود . در این مطلب ۵ تمرین گردن برای آرتروز بیان می شود که اگر درر مراحل ابتدایی این بیماری باشید می توانید از شدید شدن درد جلوگیری کنید .

آرتروز گردن

ما طی سالها تأثیر زیادی روی مفاصل خود می گذاریم. سرانجام آنها شروع به نشان دادن علائم سایش و پارگی می کنند. با افزایش سن ، آرتریت می تواند باعث شود که مفاصل در زانو ، دست ، مچ و پاها سفت و درد شود.

آرتروز همچنین بر مهره های گردن ما تأثیر می گذارد ، که از سالها پشتیبانی از سرمان فرسوده می شوند. طبق آکادمی جراحان ارتوپدی آمریکا (AAOS) ، پس از سن ۶۰ سالگی ، بیش از ۸۵ درصد از افراد مبتلا به آرتروز در گردن خود هستند.

اگر گردن شما درد دارد ، به پزشک مراجعه کنید تا دقیقاً چه چیزی باعث درد شما می شود. می توانید به پزشک  خود مراجعه کنید یا به یک متخصص مانند یم متخصصارتوپد ی مراجعه کنید. پزشک شما همچنین می تواند در مورد روش های درمانی به شما کمک کند تا از بین بردن درد مانند تغییرات حرکتی ، فیزیوتراپی ، یوگا یا پیلاتس برای تسکین دردها کمک کند. و پزشک شما ممکن است داروهای تسکین دهنده درد یا تزریق استروئید را توصیه کند.

درمان آرتروز گردن

علائم آرتروز گردن

شایع ترین علائم:

• درد و سفتی
  • ممکن است در وسط یا هر دو طرف گردن احساس درد کنید ، اما ممکن است تا شانه یا سینه فوقانی نیز گسترش یابد.
  • گاهی درد یا ضعف در بازوهای خود داشته باشید.
  • ممکن است سردردهای تنشی داشته باشید ، جایی که درد می تواند به قسمت پشت سر و گاهی اوقات به گوش یا پشت چشم شما منتقل شود.
  • حرکت دادن گردن و عضلات ممکن است احساس درد کند ، مخصوصاً اگر مدت طولانی در یک حالت نشسته باشید یا بخوابید ممکن است دردناک باشد.
  • ممکن است متوجه شوید که گردن شما به اندازه معمول نمی چرخد ​​، به عنوان مثال وقتی می خواهید ماشین را معکوس کنید از شانه خود نگاه کنید.
  • اگر در گردن درد و سفتی دارید که سریع ایجالد شده ، احتمالاً یک شبه رخ داده است ، و در بلند کردن هر دو بازوی روی سر خود مشکل دارید، این یک وضعیت التهابی عضلات است.

آرتروز گردن در افراد بالای ۶۵ سال شایع تر است. اگر فکر می کنید که این بیماری را دارید ، باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنید

اگر درد گردن شما بیش از چند روز ادامه دارد ، باید به یک متخصص مراقبت های بهداشتی مراجعه کنید. اگر شما هم باید با آنها صحبت کنید:

• علائم دیگری غیر از درد و سفتی است
  • درد ، سوزن سوزن شدن ، بی حسی یا ضعف در بازوها یا پاها داشته باشید
  • درد ناگهانی شدید بعد از سقوط یا آسیب دیدگی داشته باشید
  • ناگهان دچار سختی گردن و همچنین در بالا بردن هر دو بازو در بالای سر خود شوید.
  • برخی از دلایل نادر درد گردن شامل موارد زیر است:
  • یک شکستگی
  • یک عفونت
  • تومور
  • التهاب

علائم آرتروز گردن چیست؟

اگر آرتروز دارید و خوابیدن را دشوار می کنید ، تنها نیستید. اختلال خواب  به علت آرتروز گردن میلیون ها بزرگسال را درگیر کرده است .

پیری اجتناب ناپذیر است. در واقع ، هر روز در هر یک از ما اتفاق می افتد. با افزایش سن ، سایش و پارگی روی مفاصل بدن ، از جمله ستون فقرات ایجاد می شود.

اسپوندیلوز گردن یک بیماری شایع گردن است که غالباً به دلیل سن ، به علاوه انواع دیگر ، تغییرات در مفاصل نخاعی و دیسک ها اتفاق می افتد ، است .

شما ممکن است اسپوندیلوز گردن را به عنوان استئو آرتریت گردن یا همان آرتروز گردن بشناسید .

استئوآرتریت گردن به طور معمول در حدود چهل سال شروع به خودنمایی می کند و با گذشت چندین سال از پیشرفت بیشتر می شود. گفته می شود ، مردان در سنین جوانی نسبت به زنان این بیماری را دریافت می کنند . اما به طور کلی آمار ابتلا به آرتروز در زنان نسبت به مردان بیشتر است .

عوامل خطر برای آرتروز در گردن

سن

بزرگترین عامل خطر آرتروز گردن سن است. پس از رسیدن به سن میانسالی ، احتمال تشخیص بیماری آرتروز گردن افزایش می یابد. این بیماری در این جمعیت و مسن تر بسیار شایع است.

ژنتیک

بعد از سن ، ژنتیک بزرگترین خطر را ایجاد می کند. همراه با چند نوع دیگر از مشکلات ستون فقرات ، آرتروز گردن ممکن است در خانواده ها اجرا شود.

اگر کانال نخاعی بین مهره ای شما به طور طبیعی قطر کمی داشته باشد ، ممکن است خطر بروز عوارض ناشی از تغییرات دژنراتیو بیشتر باشد. با یک کانال ستون فقرات باریک ، نخاع – یک ساختار بسیار حساس که پیام را بین مغز و بقیه بدن منتقل می کند – فضای کمتری در داخل آن گذرگاه دارد.

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن یک عامل خطرناک برای درد گردن است. همچنین با افزایش خطر ابتلا به بیماری دیسک دژنراتیو و جراحی شکست خورده همراه است.

تمرین گردن برای آرتروز

گردن خود را مستقیم تنظیم کنید

همچنین می توانید تمرینات اصلی را در خانه امتحان کنید. اگرچه ممکن است وسوسه شوید گردن خود را هنگام صدمه دیده نگه دارید ، اما بی تحرک ماندن فقط باعث افزایش سفتی می شود. همچنین باعث می شود حرکات خود را حتی بیشتر از دست دهید. حرکات کششی و تقویتی به شما کمک می کند تا گردن شما کمرنگ شود و درد آرتروز شما را کاهش دهد.

در اینجا چند تمرین وجود دارد که می توانید برای تسکین آرتروز گردن امتحان کنید. به یاد داشته باشید که در هر تمرین به آرامی و یکدست حرکت کنید. هیچ وقت حرکات ناگهانی انجام ندهید و گردن خود را تکان نخورید. پیچ خوردن و چرخاندن گردن در تمرین چرخش گردن انجام می شود. همچنین در صورت افزایش هرگونه ورزش درد گردن را متوقف کنید.

جهت مشاهده فیلم آموزشی دکتر خلیل واعظی شما می توانید به گالری فیلم دکتر واعظی و یا آپارات دکتر خلیل واعظی مراجعه نمایید .

این کشش هم در جلو و هم در پشت گردن شما کار می کند تا انعطاف پذیری و حرکت را افزایش دهد.

راست بایستید ، یا در یک صندلی بنشینید. به آرامی سر خود را به جلو بکشید تا اینکه چانه سینه شما را لمس کند.

این موقعیت را برای ۵ تا ۱۰ ثانیه نگه دارید. سپس به موقعیت شروع خود برگردید.

در مرحله بعد ، سر خود را کمی عقب خم کنید و این حالت را برای ۵ تا ۱۰ ثانیه نگه دارید.

کشش را در هر جهت پنج بار تکرار کنید.

این حرکت مخالف طرفین گردن شما را کار می کند.

راست بایستید یا در یک صندلی بنشینید. در حالی که شانه چپ خود را به سمت پایین نگه دارید ، سر خود را به آرامی خم کنید.

این موقعیت را ۵ تا ۱۰ ثانیه نگه دارید ، سپس سر خود را به مرکز برگردانید.

با کج کردن سر به سمت شانه چپ خود و نگه داشتن شانه راست خود را در سمت چپ ، در سمت چپ تکرار کنید.

این موقعیت را برای ۵ تا ۱۰ ثانیه نگه دارید.

کل حرکت را پنج بار تکرار کنید.

چرخش گردن

در اینجا یک تمرین خوب دیگر برای دو طرف گردن شما وجود دارد.

در یک صندلی بنشینید ، یا از حالت ایستادگی خوبی برخوردار شوید. به آرامی سر خود را به سمت راست بچرخانید و چانه خود را مستقیم نگه دارید.

این وضعیت را به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه نگه دارید ، سپس به مرکز برگردید.

به آرامی سر خود را به سمت چپ بچرخانید و ۵ تا ۱۰ ثانیه نگه دارید. سپس به مرکز برگردید.

از هر طرف پنج بار تکرار کنید.

شما باید این کشش را در قسمت پشت گردن خود احساس کنید.

در یک صندلی با شانه های خود به پشت و سر خود را مستقیم بنشینید. چانه خود را مستقیماً بکشید ، مانند اینکه یک چانه دوبل درست می کنید.

این حالت را به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه نگه دارید در حالی که کشش را در گردن خود احساس می کنید.

به موقعیت اصلی خود برگردید سپس پنج بار تکرار کنید.

چرخاندن شانه

در حالی که روی گردن خود تمرکز می کنید ، از شانه های خود غافل نشوید. ورزش شانه های شما باعث تقویت عضلات تقویت کننده گردن شما نیز می شود.

رول شانه ها یک تمرین ساده و آسان برای مایع نگه داشتن مفاصل شانه و گردن شما هستند.

در یک صندلی بنشینید یا پاهای خود را با عرض شانه از هم جدا کنید. شانه های خود را با یک حرکت صاف به بالا ، عقب و پایین بچرخانید.

این حرکت را پنج بار تکرار کنید. سپس حرکت را معکوس کنید ، شانه های خود را ۵ بار به سمت بالا ، رو به جلو و پایین بچرخانید.

در ابتدا ، شما فقط می توانید یک یا دو تکرار از هر تمرین را انجام دهید. هرچه به حرکات عادت می کنید ، باید بتوانید تعداد تکرارها را افزایش دهید.

ممکن است هنگامی که اولین تمرین جدید را امتحان کنید ، کمی احساس ناراحتی کنید اما هرگز نباید احساس درد کنید. اگر هر حرکتی صدمه دیده است ، با پزشک خود متوقف شده و بررسی کنید.

این تمرینات را هر روز به مدت شش تا هشت هفته تکرار کنید. اگر درد شما کم نشده است ، بدتر می شود یا ضعف در بازوها یا دستان خود دارید ، برای مشاوره با پزشک خود تماس بگیرید.

بهترین متخصص ارتوپدی در تهران

بهترین جراح ارتوپد در تهران