درمان آسیب مچ پا

اولین کاری که پزشک انجام خواهد داد سؤالاتی در مورد چگونگی جراحت است. سپس پزشک با توجه به میزان تورم و کبودی ، قوزک پا را معاینه می کند. معاینه فیزیکی قوزک پا ممکن است دردناک باشد زیرا پزشک برای ارزیابی درد و تورم باید مچ پا را حرکت دهد تا بتواند تشخیص صحیحی را انجام دهد.

پزشک ممکن است برای تشخیص اینکه آیا استخوان های شکسته وجود دارد ، به اشعه ایکس مچ پا دستور دهد. علاوه بر پرتونگاری با مچ پا ، پزشک ممکن است از اشعه ایکس پا و پا درخواست کند تا مشخص کند ممکن است آسیب های مرتبط دیگری وجود داشته باشد یا خیر. اگر پزشک به شکستگی شک کند ، MRI را درخواست می کند که جزئیات بیشتری در مورد آسیب دیدگی را نشان می دهد. در صورت وجود شکستگی ، پزشک ممکن است آزمایش استرس را نیز درخواست کند ، که یک پرتوی ویژه ای است که با فشار وارد شده به مفصل گرفته می شود. این به پزشک کمک می کند تا تشخیص دهد که آیا نیاز به عمل جراحی است یا خیر.

درمان آسیب مچ پا

در بیشتر آسیب های مچ پا ، درد با استفاده از داروهای بدون نسخه مانند استامینوفن یا سایر داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن کنترل می شود. درمان خاص آسیب به نوع آسیب بستگی دارد.

درمان آسیب مچ پا

شکستگی ها را می توان از نظر جراحی یا غیر جراحی درمان کرد. اگر فقط یک استخوان شکسته شود ، پزشک ممکن است بدون بی حرکتی شکستگی را بدون جراحی درمان کند و در صورت عدم وجود استخوان و مچ پا پایدار است. به طور معمول پزشک با قرار دادن بریس که به صورت اسپلینت یا با قرار دادن بازیگران انجام می شود ، این کار را انجام می دهد. اگر مچ پا ناپایدار باشد ، شکستگی با جراحی درمان می شود. اغلب مچ پا با استفاده از صفحه فلزی و پیچ هایی برای نگه داشتن استخوان ها در محل پایدار می شود. پس از عمل جراحی ، مچ پا با اسپلینت محافظت می شود تا تورم پایین بیاید و سپس با بازیگران.

معمولاً حداقل شش هفته طول می کشد تا استخوانها بهبود یابد. پزشک احتمالاً از شما می خواهد که در این مدت از مچ پا خودداری کنید تا استخوان ها در تراز صحیح بهبود پیدا کنند. رباط ها و تاندون ها پس از اصلاح کامل شکستگی می توانند برای بهبودی بیشتر طول بکشند. برای بازیابی کامل حرکت و قدرت بدون درد پس از شکستگی مچ پا می تواند دو سال طول بکشد ، اگرچه بیشتر افراد قادرند روزانه عادی خود را در طی سه تا چهار ماه از سر بگیرند.

بعد از اینکه پزشک معلوم کرد که شروع به حرکت مچ پا کنید ، ممکن است شما برای انجام تمرینات راه رفتن ، تعادل ، تقویت و تحرک نیاز به فیزیوتراپی داشته باشید. درمانگر یک برنامه خانگی تهیه می کند که می توانید برای بازیابی عملکرد طبیعی قبلی خود استفاده کنید. بازگشت به یک الگوی راه رفتن عادی و بدون زخم شدن ممکن است چندین ماه طول بکشد.

درمان زانو درد

بهترین متخصص ارتوپدی در تهران