درمان دیسک کمر

کمر درد یکی از مشکلات رایج بین مردم می باشند . طبق آمار بدست آمده ۲۷ درصد مردم ایران کمر درد  دارند . یکی از دلایل رایج کمر درد دیسک کمر کی باشد . اما بهترین روش درمان دیسک کمر کدام است ؟ با ادامه مطلب همراه باشید …

دیسک کمر

زمانی که ریشه عصب که از کانال نخایی خارج شود و توسط دیک ئبیرون زده مورد فشار قرار گیرد باعث ایجاد درد می شود . عصب سیاتیک از چند ریشه در کانال نخایی  کمر تشکیل می شود .

درمان دیسک کمر

نکته قابل توجه در دیسک کمر این است که ۹۸ درصد بدون جراحی قابل درمان می باشند . دیسک های ستون فقرات نیز دیسک های بین مهره ای نامیده می شود . دیسک ستون فقرات بین هر استخوان (مهره ای) در ستون فقرات شما وجود دارد . این مهره ها را از هم جدا می کند و به عنوان یک ضربه گیر عمل می کند . همانطور که بزرگ می شویم ، دیسک های نخاعی به تدریج آسیب می بینند و این می تواند مشکلاتی مانند درد پشتی ایجاد کند . سایر مشکلات بر روی دیسک های ستون فقرات شامل دیسک تضعیف عفونت (دیسیتیس) است.

دیسک های نخاعی بین مهره ها در ستون فقرات شما قرار دارند . دیسک های ستون فقرات نیز دیسک های بین مهره ای نامیده می شود . دیسک نخاعی به عنوان جذب شوک بین هر یک از مهره ها در ستون فقرات عمل می کند . هر دیسک ، مهره ها را از هم جدا می کند. دیسک های ستون فقرات نیز از اعصاب که پایین وسط ستون فقرات و اعصاب که از هر سطح ستون فقرات عبور می کنند محافظت می کنند.علائم مشکلات دیسک نخاعی چیست؟ مشکلات دیسک ستون فقرات می تواند منجر به علائم کمر درد ، اغلب کمر درد شود . درد ممکن است به یکی یا هر دو پا ( سیاتیک ) برسد . درد پشت با یا بدون سیاتیک بسیار رایج است . اکثر علل جدی نمی باشد ، اما برای هر علتی جدی به زودی در معرض خطر قرار می گیرد.درد عصبی در صورتی رخ می دهد که دیسک آسیب دیده بر روی عصب اثر می گذارد. شایع ترین عصب ناشی از مشکلات دیسک ،  سیاتیک است .- جایی که دیسک آسیب دیده بر روی عصب سیاتیک شما تاثیر می گذارد ،  باعث می شود که درد به پستان برسد . این عصب از ستون فقرات شما به لگندر و باسن شما و پای خود حرکت می کند .درد می تواند ناگهانی و تیز باشد ، و عصب به پای شما حرکت می کند و گاهی به پای شما می رسد .

فشار دیسک بر روی عصب ممکن است باعث بی حسی و سوزش شود .سیاتیک ناشی از یک مشکل با یک دیسک در پشت کمر (ستون فقرات کمری) است. یک مشکل مشابه با یک دیسک در گردن ( ستون فقرات گردن ) ممکن است در بازوی شما باعث درد، بی حسی و سوزن شدن شود .

اوزون تراپی دیسک کمر

اوزون تراپی دیسک کمر یکی از روش های درمان می باشد . در صورتی که آسیب بسیار جدی باشد ، اوزون به بافت قسمت آسیب دیده تزریق می شود .

جهت دریافت مشاوره از دکتر واعظی با شماره ۰۲۱۸۸۲۸۰۴۲۲ تماس حاصل نمایید .

هفت + 8 =