درمان کیست بیکر

روش های  درمان کیست بیکر  چیست ؟

آیا راه حلی برای پیشگیری از این بیماری وجود دارد ؟

علائم کیست بیکر چیست ؟

کیست بیکر

در واقع کیست بیکر در قسمت پشت زانو یک تورم پر از مایع وجود دارد که می تواند رشد کند . در واقع نام این بیماری از دکتر ویلیام بیکر گرفته شده است . این کیست می تواند از یک کیست کوچک تا یک کیست بزرگ را در برگیرد .  این کیست همیشه در یکی از زانو ها ایجاد می شود و بسیار کم پیش می آید در هر دو زانو رخ دهد .

علائم کیست بیکر

گاهی ممکن است این بیماری هیچ علائم خاصی نداشته باشد . این بیماری به دلیل کوچک بودن ممکن است در معاینه پزشک تشخیص داده نشود . کیست بیکر بزرگ بیشتر دارای علائم است . ایجاد تورم در زانو یکی دیگر از علائم این بیماری می باشد . احساس قفل شدن در زانو ، یا احساس کشیدگی در حالت ایستادن و … از علائم این بیماری است . گاهی نیز ممکن است هنگام حرکت زانو قفل شود . در صورت داشتن این علائم به متخصص ارتوپد مراجعه نمایید .

عوارض بیماری کیست بیکر

گاهی ممکن است بیماری کیست بیکر به یک شکاف باز  تبدیل شود . در این صورت مایع داخل کیست به داخل عضله بیمار وارد می شود . این مشکل باعث ایجاد قرمزی ، خارش ، تورم می شود .در صورت پاره شدن کیست بیکر تفاوت مشکل کیست بیکر و ترومیوز ورید عمقی دشوار خواهد بود .

درمان کیست بیکر

این بیماری اغلب در طول زمان درمان می شود . در صورتی که این بیماری در کودکان رخ دهد با گذشت زمان برطرف می شود اما با این وجود ممکن اسست کیست چندین ماه تا چندین سال در پشت زانو بیمار وجود داشته باشد . افرادی که علائم کمی دارند نیاز به درمان نمی باشد .

دکتر خلیل واعظی یکی از بهترین جراح ارتوپد در تهران می باشد . جهت دریافت مشاوره از دکتر واعظی با شماره ۰۲۱۸۸۲۸۰۴۲۲ تماس حاصل نمایید .

مواردی  که در درمان کیست بیکر باید توجه شود شامل :

• برای درمان این مشکل ابتدا باید تمام مشکلات زیر بنایی زانو شما درمان شود . این روش ممکن است به کاهش اندازه کیست بیکر منجر شود .
  • در صورتی که بیماری استئوآرتریت دارید می توانید از تزریق استروئید برای درمان این مشکلات استفاده نمایید .
  • استفاده از داروهای ضد التهاب برای درمان این بیماری استفاده می شود تا از منجر به کاهش درد شود .
  •  در صورت پارگی کیست بیکر ممکن است درد بیمار بسیار زیاد شود بنابراین متخصص ارتوپدی داروهای قوی تری برای کاهش درد بیمار استفاده می نماید .
  • برای کاهش تورم می توان از یخ نیز استفاده نمود .
  • افرادی که در هنگام راه رفتن دچار مشکل می شوند می توانند از عصا در طول درمان کیست بیکر استفاده نمایند .
  • انجام حرکات فیزیوتراپی در درمان بیماری بسیار مفید می باشد .
  • گاهی نیاز به تخلیه مایع درون کیست بیکر می باشد . در نتیجه پرشک از یک سوزن برای خارج کردن مایع درون کیست استفاده می کند .
  •  گاهی بعد از تخلیه مایع درون مفصلی از  تزریق کورتیزون برای کاهش درد بیمار استفاده می شود .  این کار مانع از بازگشت کیست بیکر می شود .
  • در مرحله اخر اگر روش های نام برده برای درمان و رفع مشکل کیست بیکر جواب دهی بالایی نداشت ، از جراحی برای درمان آن استفاده می شود . این روش بسیار کم مورد استفاده قرار می گیرد .

سایر مقالات دکتر خلیل واعظی

تعویض مفصل ران