علائم آرتریت زانو

یکی از بیماری هایی که امروزه در تمامی گروه های سنی به دلایل مختلف ممکن است ایجاد شود، آرتریت زانو بوده . در این مطلب به توضیح موارد زیر می پردازیم :

• انواع آرتریت زانو
  • علائم آرتریت زانو
  • درمان آرتریت در زانو

انواع آرتریت زانو

سه نوع مختلف از آرتریت وجود دارد که می توانند در زانو شما ایجاد شوند. شایعترین نوع استئوآرتریت، یک بیماری پیشرفته است که به آرامی غضروف مفصلی را از بین می برد. استئوآرتریت به احتمال زیاد پس از سن متوسط ​​رخ می دهد.

آرتریت روماتوئید یک بیماری التهابی است که می تواند در هر سنی مورد حمله قرار گیرد.

آرتروز پس از ضربه و آسیب زانو به وجود می آید. این می تواند سال ها پس از منیسک پاره شده، آسیب رباط یا شکستگی زانو رخ دهد.

ممکن است در یک زمان بیش از یک نوع آرتریت وجود داشته باشد. پزشک خود را برای تشخیص و برای بحث در مورد یک طرح درمان موفق برای نوع خاصی از نوع آرتریت شما صحبت کنید.

افزایش تدریجی درد

درد آرتریت می تواند ناگهان شروع شود، اما به احتمال زیاد به آرامی افزایش می یابد. در ابتدا ممکن است درد در صبح یا بعد از آنکه مدتی غیر فعال بوده اید متوجه شدید. زانوهای شما ممکن است هنگام بالا و پایین رفتن از پله صدمه ببینند، حتی ایستادن و نشستن نیز باعث بروز درد می شود.

وقتی سادگی نشسته اید احساس درد می کنید. برخی از افراد مبتلا به آرتریت می گویند که آب و هوای مرطوب و یا تغییرات دیگر در هوا می تواند درد ایجاد کند.

تورم یا حساسیت

آرتریت زانو ممکن است باعث التهاب دوره ای شود. این بیماری می تواند به دلیل تشکیل برجستگی در استخوان (osteophytes) یا مایعات اضافی در زانو باشد. تورم ممکن است پس از یک دوره طولانی عدم فعالیت، مانند زمانی که شما برای اولین بار از صبح بیدار می شوید، بیشتر است.

پوست روی زانو شما ممکن است قرمز باشد. در طول زمان، ممکن است التهاب مزمن زانو را تجربه کنید که با داروهای بدون نسخه (OTC) یا داروهای ضد التهابی بهتر نمی شود.

خم شدن و قفل کردن

با گذشت زمان، عضلات زانو شما ممکن است تضعیف شوند و کل ساختار مشترک می تواند ناپایدار شود. مفصل همچنین می تواند قفل شود، بنابراین شما نمی توانید آن را خم و راست کنید.

محدوده ضعیف حرکت

آرتریت می تواند به طورکلی مفاصل زانو شما را تحت فشار قرار دهد تا موهای خود را به آرامی بچیند. شما احتمالا متوجه محدودیتی از حرکت در هنگام بالا رفتن از پله ها و یا شرکت در فعالیت های ورزشی می باشید.

درمان آرتریت در زانو بدون جراحی

دارو درمانی

چند نوع درمان می تواند به آرتریت زانو کمک کند. مصرف داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن یا آسپرین، می تواند به طور موقت درد آرتریت را کاهش دهد و التهاب مفصل زانو را کاهش دهد.

شما ممکن است برای آرتریت خود اقدام به عمل جراحی کنید، حتی اگر سایر درمانها به درد شما کمک کنند. سه نوع جراحی برای درمان آرتریت زانو رایج هستند:

ورزش های مناسب و انجام فیزیوتراپی

برخی از انواع ورزش می تواند به حفظ عملکرد زانو کمک کند و از درد، از جمله ایروبیک آب، تمرینات قدرتی، و تای چی کمک بخواهد. از دست دادن وزن، به خصوص اگر شما اضافه وزن دارید، با کاهش فشار روی زانو، می توانید این بیماری را کاهش دهید.

جراحی های مناسب برای درمان زانو درد

جایگزین کل مفصل، شایع ترین نوع، که در آن جراح ارتوپدی شما جایگزین زانو شما با پروتز ساخته شده از پلاستیک، سرامیک و یا فلز انجام می دهد.

در آن متخصص ارتوپدی شما با یک ابزار و دوربین مخصوص با کمترین میزان تهاجم مشکلات زانو شما را رفع می کند.

آرتریت زانو

درمان زانو درد