علائم دررفتگی شانه

دررفتگی شانه صدمه ای است که در آن استخوان بازوی فوقانی شما از محل قرارگیری خود خارج می شود. شانه متحرک ترین مفصل بدن است که باعث دررفتگی آن می شود.

اگر به دررفتگی شانه شک دارید ، سریعاً به یک جراح و متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید . بیشتر افراد طی چند هفته عملکرد کامل شانه را بازیابی می کنند. اما ، هنگامی که دررفتگی شانه دارید ، مفصل شما ممکن است ناپایدار شود و مستعد تکرار دررفتگی ها باشد.

آرتروز شانه

علائم دررفتگی شانه

علائم و نشانه های دررفتگی های شانه ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• شانه ای به وضوح تغییر شکل داده یا از محل اصلی خود خارج شود
  • تورم یا کبودی
  • درد شدید
  • عدم توانایی در حرکت مفصل

دررفتگی شانه همچنین ممکن است باعث بی حسی ، ضعف یا سوزن شدن در نزدیکی جراحت مانند گردن یا پایین بازو شود. عضلات موجود در شانه شما ممکن است از ایجاد اختلال اسپاسم کند و اغلب شدت درد شما را افزایش می دهد.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنید

بلافاصله برای شانه ای که در حال جابجایی است ، کمک پزشکی دریافت کنید.

در حالی که منتظر مراقبت پزشکی هستید:

مفصل را جابجا نکنید. مفصل شانه را در موقعیت فعلی خود قرار دهید. سعی نکنید شانه را به حرکت درآورید یا مجبور شوید آن را به جای خود برگردانید. این می تواند به مفصل شانه و عضلات اطراف آن ، رباط ها ، اعصاب یا رگ های خونی آسیب برساند.

مفصل زخمی را یخ بزنید. استفاده از یخ روی شانه شما با کنترل خونریزی داخلی و ایجاد مایعات در مفصل شانه شما می تواند به کاهش درد و تورم کمک کند.

علل دررفتگی مفصل شانه

مفصل شانه اغلب درمعرض دررفتگی است. از آنجا که از چندین جهت حرکت می کند ، شانه شما می تواند در جلو ، عقب یا پایین به طور کامل یا جزئی جابجا شود ، اگرچه بیشتر دررفتگی ها از طریق جلوی شانه اتفاق می افتد. بعلاوه ، بافت فیبری که به استخوانهای شانه شما می پیوندد ، می تواند کشیده یا پاره شود ، که اغلب دررفتگی را پیچیده می کند.

نيروي قوي مانند ضربه ناگهاني به شانه شما نياز دارد تا استخوان ها را از جاي خود بکشيد. چرخش شدید مفصل شانه شما می تواند توپ استخوان بازوی فوقانی خود را از سوکت شانه شما پر کند. دررفتگی جزئی – که در آن استخوان بازوی فوقانی شما تا حدودی از سوکت شانه شما خارج است – ممکن است رخ دهد.

درمان زانو درد

بهترین متخصص ارتوپدی در تهران