پارگی رباط زانو

آیا ئر ناحیه زانو دچار آسیب شده اید ؟ آیا در رابطه با پارگی رباط زانو اطلاعات جامعی ندارید ؟ آیا نیاز به متخصص ارتوپدی خوب دارید ؟ با ادامه مطلب همراه باشید تا اطلاعات کامل در این زمینه را بدست آوردید .

پارگی رباط زانو

گاهی ممکن است به دلایل متفاوتی در ناحیه زانو دچار آسیب و پارگی رباط زانو شویم . این پارگی به علت مختلفی ممکن است که رخ دهد که اغلب به علت این می باشد که فرد در هنگام حرکت به طور ناگهانی تغییر سرعت می دهد . بسیار از ورزشکاران نیز در هنگام ورزش کردن دچار آسیب شدید در رباط زانو خود می شوند . بنابراین باید نهایت دقت را داشت تا دچار این مشکل در زانو نشوید .

علائم پارگی رباط زانو

پارگی رباط زانو دارای نشانه های متفاوتی می باشد که از جمله :

• افرادی که دچار ارگی در ناحیه زانو خود می شوند در هنگام چرخش ممکن است صدایی از زانوی خود احساس کنند .
  • هنگامی که زانو صدا می دهد بعد از آن درد شدید در این قسمت احساس می شود .
  • فرد بیمار ممکن است هنگام راه رفتن دچار بی ثباتی در ناحیه زانو شود . این کار ممکن است در هنگام دویدن و یا حتی راه رفتن رخ دهد و بیمار دچار خالی کردن زانو می شود .
  • اگر زانو دچار آسیبی گردد که منجر به پارگی  رباط زانو شود تا ۲ ساعت بعد از آسیب دچار گرمی و تورم در زانو می کند .

دلایل مهم پارگی رباط زانو

• برای ایجاد پارگی رباط زانو دلایل وجود دارد مانند :
  • در هنگام حرکت با سرعت زاید مسیر حرکت را تغییر دهید .
  • در هنگام پریدن به صرت درستفرود نیایید .
  • در هنگام با سرعت دویدن ناگهان سرعت را پایین آوردید .
  • وارد کردن ضربه به طور مستقیم به قسمت زانو
  • ورزشکاران بیشتر از سایر افراد احتمال ابتلا به این بیمار را داند . به ویژه افرادی که ورزش های سنگین انجام می دهند .

برای درمان پارگی رباط زانو باید حتما نزد متخصص ارتوپدی خوب مراجعه نمایید زیرا تشخیص دقیق و به موقع برای درمان این بیماری از اهمیت بالایی برخوردار است .

دکتر خلیل واعظی جراح و متخصص ارتوپدی از بهترین متخصص ارتوپد در تهران می باشد . جهت مشاوره از دکتر واعظی با شماره ٤٤٧٤٢١٣١ تماس حاصل نمایید .

تشخیص پارگی رباط زانو

برای معاینه و تشخیص آسیب در ناحیه پارگی رباط زانو باید نزد متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید . برای ورزشکارانی که دچار آسیب می شوند باید هرچه سریع تر اقدام به درمان این مشکل نمایند .  در صورتی که فرد دچار پارگی رباط زانو شود در هنگام وارد شدن ضربه دچار درد شدید زانو می شود . همچنین در ناحیه آسیب دیده تورم وجود دارد . در هنگامی که روی محل آسیب دیده خون مردگی وجود داشته باشد ، ممکن است به علت خونریزی رباط ایجاد شده باشد .

اگر مایع در مفصل زانو جمع شود قسمت بالای زانو دچار تورم می شود . متخصص ارتوپدی می تواند با معاینه این قسمت تشخیص دهد که آیا مایع مفصلی جمع شده است و یا خیر .

معاینه متخصص ارتوپدی برای تشخیص پارگی رباط زانو هم می تواند با لمس کردن و مشاهده عکس العمل قسمت آسیب دیده باشد و هم می تواند با مشاهده دامنه حرکت بیمار در قسمت زانو باشد .

روش های دیگری برای معاینه بیمار وجود دارد مانند معاینه پایداری و یا استفاده از اشعه ایکس . همچنین متخصص ارتوپدی می تواند از ام آر ای برای تشخیص بهتر و دقیق تر استفاده نماید .

درمان پارگی رباط زانو

برای درمان پارگی رباط زانو با توجه به نوع آسیب وارد شده اقدام می شود و همچنین شیوه زندگی نیز در نوع درمان و مدت زمان بهبود عارضه تاثیر زیادی دارد .

مهم ترین مسئله ای بیمار باید به آن توجه داشته باشد این است که هرچه سریع تر به متخصص ارتوپدی برای درمان مراجعه نماید .

مشکلات مهم در پارگی رباط زانو

یکی از مهمی ترین مواردی که باید افرادی که دچار آسیب پارگی رباط زانو می شوند این است که تا زمان بهبود کامل باید استراحت کنند . مخصوصا ورزشکاران از انجام هرگونه فعالیت سنگین باید خودداری کنند .

سایر مقالات دکتر خلیل واعظی

تعویض مفصل ران