پیشگیری از آرتروز زانو

آرتروز زانو یکی از بیماری های شایع در حال حاضر می باشد . اما آرتروز زانو چیست ؟ علت ایجاد آرتروز زانو چه می باشد ؟ آیا راهی برای پیشگیری از آرتروز زانو وجو دارد ؟ با ادامه مطلب همراه باشید …

آرتروز زانو چیست ؟

آرتروز زانو به معنای تخریب غضروف مفصل زانو و یا ساییدگی غضروف مفصلی می باشد . در مفصل زانو ممکن است هر سطوح مفصلی ممکن است دچار آسیب و ساییدگی شوند . مانند : انتهای استخوان ران ، قسمت بالای استخوان ساق پا و یا پشت کشکک زانو دچار تخریب و آسیب شوند .

در صورت تخریب در هر کدام از قسمت های مفصل زانو درد برای فرد ایجاد می شود . به این ترتیب درد گاهی در قسمت داخلی زانو گاهی در قسمت خارجی و گاهی در قسمت پشت زانو وجود خواهد داشت .

علائم بیماری آتروز زانو

از علائم رایج در آرتروز زانو می توان به درد شدید آن اشاره نمود . هر  چه درد بیشتر باشد ، شدید این بیماری نیز بیشتر است . علاوه بر درد تورم و تغییر شکل نیز از علائم آن می باشند .

دلایل ایجاد آرتروز زانو

از دلایل رایج ابتلا به آرتروز زانو می توان به چاقی ، افزایش سن ، وارد شدن آسیب به مفصل زانو ، آسیب منیسک ، آسییب رباط زانو ، بیماری هموفیلی ، بیماری روماتیسم مفصلی و … اشاره نمود .

پیشگیری از آرتروز زانو

برای جلوگیری از آرتروز زانو می توان برای کاهش وزن و تعادل از آن از ورزش و رژیم غذایی مناسب استفاده نمود .

استفاده از میوه و سبزی در برنامه غذایی روزانه

از مفاصل باید به طور درست استفاده شود . هر گونه فشار منجر به بیماری آتروز می شود .

دقت داشته باشید که آرتروز زانو یکی از رایج ترین مشکلات در زندگی افراد میانسال می باشد . اما با تغییرات در سبک زندگی می توانید از ایجاد این مشکل در آینده تا حد بسیار زیادی جلوگیری کنید .

دکتر خلیل واعظی برای درمان این مشکل از اوزون تراپی و درمان آرتروز زانو با prp استفاده می نماید . برای بررسی میزان آسیب می توانید با شماره ۰۲۱۸۸۲۸۰۴۲۲  تماس حاصل نمایید .