کیست مینیسک زانو

مینیسک به عنوان یک ضربه گیر زانو در نظر گرفته می شود . در صورتی که مینیسک پاره شود ممکن است یک سری کیست کوچک در اطراف آن شکل بگیرد . دلایل مختلفی برای ایجاد کیست مینیسک زانو وجود دارد . بهتر است آن ها را شناساسس و از باتلا به آن پیشگیری نمایید .

کیست مینیسک زانو

منیسک در واقع یک لایه غضروفی می باشد . مینیسک مزایایی همدارد مانند : انتقال دهنده فشار می باشد ، باعث افزایش روانکاری زانو می شود ، موجب تسهیل در تقویت زانو می شود .

در صورتی که مینیسک پاره شود کیست کوچکی در مجاور آن شکل می گیرد . در واقع این کیست نوعی واکنش بدن برای بهبود شرایط بیمار می باشد . یک بافت نرم اطراف پارگی کیست ایجاد می شود .

عوارض کیست مینیسک

کیست مینیسک دارای عوارض نمی باشد . ولی گاهی ممکن است خود کیست ها موجب ناراحتی و زانو درد شوند .  بنابراین باید برای رفع این مشکل به درمان کیست مینیسک پرداخته شود .

دلایل ایجاد کیست مینیسک زانو

کیست مینیسک زانو همانطور که گفته شد بر اثر پارگی ایجاد می شود . این پارگی دلایل مختلفی می تواند داشته باشد . گاهی به علت پیری پارگی در ناحیه کیست مینیسک رخ می دهد .

ورزش هایی که دارای حرکت های چرخشی می باشند نیز ممکن است پارگی مینیسک شوند .

آسیب هایی که در گذشته به زانو وارد شده باشد خود ممکن است دلایل مهمی باشد تا پارگی مینیسک رخم دهد .

آسیب دیدن رباط زانو نیز ممکن است مشکلاتی ایجاد کند .

دکتر خلیل واعظی یکی از بهترین جراح ارتوپد در تهران می باشد . جهت دریافت مشاوره از دکتر واعظی با شماره ۰۲۱۸۸۲۸۰۴۲۲ تماس حاصل نمایید .

علائم و نشانه کیست مینیسک زانو

یکی از مهم ترین علائم بیماری مینیسک زانو ایجاد درد در ناحیه زانو می باشد . این درد در هنگام ایستادن بیشتر می باشد .

در این بیماری درد در ناحیه داخلی و یا خارجی مفصل پشت زانو ایجاد می شود .

لنگیدن و یا ضعف پا نیز می تواند از علائم این بیماری باشد .

در خارج از زانو برآمدگی ایجاد می شود .

ایجاد انحراف در ناحیه زانو

قفل شدن بی دلیل زانو